Županijski centar 112 Čakovec u petak je obilježio Europski dan broja 112 koji se obilježava 11. veljače.
Čakovečki centar je protekle godine zaprimio je 18.217 poziva. To je 1419 poziva manje nego prošle godine, no broj zlonamjernih poziva se povećao za 71, rekao je načelnik Ladislav Söke. U čakovečkom centru u smjeni radi po dvoje operatera, broj je dostupan 24 sata dnevno, a primaju pozive i na stranim jezicima. Takvih je protekle godine zaprimljeno 18.
Novost je da Centar vidi lokaciju pozivatelja, što je i jedno od rješenja za zlonamjerne pozive, ali i činjenica da operateri Centra uvijek vide broj s kojeg pozivatelj zove.
Uz zaprimanje poziva, podsjetimo da su centri 112 preuzeli ulogu komunikacijsko-koordinacijskog centra između stožera civilnih zaštita za vrijeme pandemije koronavirusa. Čakovečki je takvih sedam poziva zabilježio protekle godine.
U Hrvatskoj je jedinstveni europski broj za hitne slučajeve uveden 2005. godine i do sad je zaprimljeno gotovo 34 milijuna poziva. Centri 112 u Hrvatskoj proteklih godinu dana zaprimili su nešto više od 1.800.000 poziva.
Radi pomoći u zbrinjavanju raseljenih osoba iz ratom pogođene Ukrajine u Ministarstvu unutarnjih poslova dana 21. ožujka 2022. godine aktiviran je broj 114, kao besplatni broj za sve informacije o smještaju, prehrani, zdravstvenoj zaštiti, školovanju djece, radno-pravnom statusu i drugim pravima, na hrvatskom i ukrajinskom jeziku.
Na broj 114 za pomoć raseljenim osobama iz Ukrajine od 21.3.2022. do kraja 2022. zaprimljeno 15.017 poziva, od toga 3.171 na ukrajinskom.
Posjetili smo Centar 112 Čakovec i djelatnike uz obilježavanje Europskog dana broja 112.
Pogledajte fotogaleriju koju je zabilježio Filip Švenda / Studio M