Ispred najstarijeg hrvatskog željezničkog kolodvora, onog u Kotoribi, u subotu je održana svečanost obilježavanja 150.-te obljetnice prve željezničke pruge koja je prošla kroz hrvatske krajeve. Naime, prije točno stoljeća i pol u kolodvor u Kotoribi službeno je pristigao prvi vlak. Tada novoizgrađena pruga povezivala je Budimpeštu preko Pragerskog, s Trstom i Bečom.
Bio je to početak bogate povijesti željeznice u našim krajevima, te stvari početak novog industrijskog doba u Hrvatskoj. Današnju svečanost, pored izaslanstva Općine Kotoriba, Međimurske županije, Hrvatskih i Mađarskih željeznica uveličali su i ministrica zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva Marina Matulović Dropulić te predsjednik Republike Hrvatske dr. Ivo Josipović. Hrvatski je predsjednik tom prilikom naglasio na važnost razvoja željezničke infrastrukture, te istaknuo da i na našim prugama mora postojati isti standard prijevoza kakav je i u zemljama Europske unije. Ulaganja u željeznicu moraju biti jedan od prioriteta naše zemlje, a svečanosti poput ove prilika su da se sjetimo uloge željeznice u razvoju naše zemlje.
Ministrica Matulović Dropulić, državni tajnik za infrastrukturu u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Tomislav Mihotić, te predsjednik Uprave HŽ Holdinga Zoran Popovac, najavili su značajna ulaganja u obnovu i razvoj željezničke infrastrukture po cijeloj zemlji, ali i u Međimurju. Naime, upravo najstariji željeznički pravac kroz Hrvatsku, ovaj koji prolazi kroz Međimursku županiju, dobit će novi značaj ulaskom naše zemlje u Europsku uniju, te će ponovno biti dio važnog koridora koji iz Srednje Europe vodi prema jadranskim i sredozemnim lukama, pa će to zahtijevati ulaganja u njegovu modernizaciju.
Međimurski župan Ivan Perhoč osvrnuo se na značaj koje su željeznice imale za razvoj naše županije. Dolaskom pruge, počinje industrijski razvoj Međimurja, vlak mnoge “trbuhom za kruhom” odvodi van Međimurja, no mnogi Međimurci posao pronalaze na gradnji pruga ili pak se zapošljavaju na željeznici. I danas mnogi koriste vlak kao prijevozno sredstvo, o čemu svjedoče velik broj prevezenih putnika. Cijela sjeverozapadna Hrvatska koristi željeznički prijevoz, pa su ulaganja u obnovu i modernizaciju infrastrukture i nabavu novih vlakova za ovo područje više nego opravdana. Međimurci očekuju češću i bržu željeznički vezu sa Zagrebom, a ova obećanja koje su dali i dužnosnici Vlade i HŽ-a, bude nadu da ovaj kraj u budućnosti neće biti zanemaren.
Današnju svečanost uveličalo je i izaslanstvo Mađarskih željeznica koje je u Kotoribi predvodio zamjenik predsjednika Uprave dr. Laszlo Mosoczi. Posebna poslastica bio je muzejski vlak koje je samo za tu prigodu pristigao iz Budimpešte. Njega čine vagoni stariji od sto godina, a vuče ih parna lokomotiva kakvu su naši djedovi i bake viđali upravo na pruzi Kotoriba – Macinec.
David Vugrinec,
pročelnik UO za
poslove župana
