Sinergijom medija, klubova i saveza do boljeg praćenja ženskog sporta

Ponedjeljak, 11.03.2019.
Sinergijom medija, klubova i saveza do boljeg praćenja ženskog sporta
PIŠE: ŽELJKA ŠVENDA | Na okruglom stolu u Zagrebu u organizaciji Agencije za elektroničke medije (AEM) predstavljene su preporuke za bolje praćenje ženskog sporta u elektroničkim medijima. 11 preporuka medijima, ali i savezima i klubovima.

Inicijativa je proizašla nakon su se poražavajućima pokazali rezultati istraživanja udjela ženskog sporta u vijestima tri nacionalne televizije (HTV 1, RTL, NOVA TV) prema kojima je postotak praćenja na svega četiri posto, rekla je članica Vijeća za elektroničke medije Anita Malenica, te dodaje kako se kampanjom taj udio želi podići na 10 do 12 posto. 

U dokumentu su predstavljene analize i povijesni pregled nejednakosti ženskog sporta u odnosu na muški, a sukus Preporuka je sinergija medija, saveza i klubova. 

Okrugli stol svojevrsni je nastavak kampanje Za veću vidljivost ženskog sporta u medijima, koji je Agencija pokrenula prošle godine. U njega su se uključili i mediji na svim razinama, što posebno pozdravljaju u Agenciji.
 
  • Vrlo važni su nam lokalni mediji i pozdravljamo svaki napor svih naših medija  kod praćenja sportova jer nije važan samo vrhunski, profesionalan sport, važan je rekreativni sport, posebice gdje se se uključuju mladi i žene što smatramo da je od velikog značaja za cijelu naciju, rekla je Malenica za Studio M. 
 
Preporuke su predstavili sami autori - sportski novinari: Romana Eibl, Dea Redžić i Marin Šarec. Elektronički mediji najvažniji su u kreiranju odnosa prema ženskom sportu i prevladavanju vladajućih stereotipa.

Kad su u pitanju portali jasno je da sudbinu praćenja odlučuju – klikovi, kaže Redžić. Dodaje i da je da sportski resor najneuređeniji u zemlji što bi se trebalo promijeniti donošenjem Nacionalne strategije. Važna je i distinkcija između profesionalizma i amaterskih sportova, a u svemu je najvažnija baza, odnosno klubovi u županijama iz kojih u konačnici i proizlaze igrači u nacionalnim reprezentacijama.

Sudionici okruglog stola služili su se kako ženski sport privlači marketing, a medijsko praćenje klubovima bitno povećava poziciju kod pregovaranja sa sponzorima, kazala je bivša hrvatska košarkašica i ravnateljica Hrvatskog športskog muzeja Danira Bilić. Potpredsjednica Hrvatskog olimpijskog odbora Morana Paliković Gruden naglasila je kako je cijeli svijet okrenut prema potpunoj ravnopravnosti ženskih i muških sportova.

U raspravu su se uključili i drugi sudionici skupa – novinari, predstavnici sportskih klubova i saveza – razmjenjujući iskustva i savjete vezane uz ovu važnu temu.

Preporuke su objavljene na službenim stranicama Agencije za elektroničke medije, a najavljen je i sljedeći korak, pokretanje internetske stranice – Žene i mediji.